Vahelduvpaast ehk Intermitten Fasting

Kui ma muidu olen suhteliselt enesekindel täiskasvanu, siis minu kaal ja üldine kehakuju on teema, mis aegajalt ebakindlust tekitab. On hetki, kus mõtlen et ja kuigi mul ei ole ideaalset keha, ei ole need mõned ülekilod ka midagi hullu. Ja siis on hetki kui ma ei taha end peeglist vaadata, rääkimata riiete selga proovimisest. Ma olen üritanud kaalu langetada ikka hea 15 aastat, muidugi mitte pidevalt ja koguaeg, aga see mõte et pean dieetimata ja sporti tegema on mul kuklas küll nii palju aastaid tagunud. See on väsitav, sest mul endal on tunne nagu oleksin kogu täiskasvanud eluaja dieedil olnud ja see ei ole üldse töötanud.

Olen enda jaoks tuvastanud kaks põhilist mustrit, mis mind koheselt kummitama hakkavad kui hakkan kaalulangetamisega tegelema. Esiteks, ei ole mul üldse kannatlikkust. Kui ma olen võtnud vastu otsuse tervislikumalt toituda ja rohkem liigutada, tahan ma tulemusi näha kohe. Mitte nädala või kahe või kuu pärast, aga kohe! Isegi kui ma suudan mõned päevad kannatada ja endale aru anda, et veel ju midagi näha ei ole, tüdinengi kogu tervislikust jamast ära, vihastan ja lõpetan 😀 Teiseks nii kui hakkan jälgima oma söömist, tekib tunne, et ma olen koguaeg näljas ja koguaeg on vaja süüa. Reaalselt ka, ma tunnen et mul on koguaeg nälg, isegi kui ma söön kindlatel kordadel ja ei näljuta ennast. Justkui mõistus läheb errorisse, et süüa – süüa – süüa. Seega, inimesele, kellele ei meeldi trennis või jõusaalis käia, kuid kellele meeldib süüa on olukord ilmselt lootusetu 😀 Kui aus olla, siis söömist suudan ma kontrollida kuniks olen tööl, isegi õhtusöögi söön normaalselt. Ja siis läheb näksimiseks. Ma olen nüüd niikaugele enda ohjeldamise viinud, et meie majas ei ole midagi ebatervislikku näksida – kommid, shokolaadid, krõpsud, sest muidu ma sööks. Ning see on UK majapidamises ikka väga harv nähtus.

Räägitakse, et vee joomine on oluline ja peaks vähemalt 2L päevas seda jooma. Teate, minu põis on mega pisike ja ma VIHKAN täispõie tunnet. Olen korduvalt teinud nii, et hommikul ärgates joon suure klaasi vett, hommikusöögiks võiku kõrvale joon tassi kohvi. Ma käin vetsus vahetult peale ärkamist ja enne majast lahkumist. Aga ikka juhtub, et sõidul Hoidja juurest kontorisse (u 30 minutit) tahaks teinekord püksi teha. Sellistel hommikutel on eriti õnnistatud ummikud :S Seega on mul endal juba blokk ette tulnud, et miks ma seda endale teen. Samuti olen lugenud kaloreid ja kirjutanud oma söögid üles MyFitnessPal’i ning kui alguses tekibki hasart, et palju miski kaloreid juurde annab, siis mingi hetk tüdinen sellest ära. Issver, ma olen tõesti püsimatu inimene!

Aga mida siis teha, sest selgelt ei ole ma ju enda väljanägemisega rahul ja tahaks ikkagi 10 kilo kergemaks saada, soovitavalt suhtelise lihtsa vaevaga 😀 Miku on jälginud intermitten fastin loogikat, kus 16 tundi ei sööda ja siis 8 tunni jooksul sööd oma kalorid täis. Ta on mulle korduvalt soovitanud, et prooviksin ka, kuid minule tundus julmana jätta üks söögikord, kas hommikul või õhtul ära ning ma ei ole siiani seda proovinud. Samas, Mari-Liis kirjutas et ta on seda proovinud ning kaal langeb ning hommikuti näljatunnet ei ole. Njah, ma ei oleks kindel selle näljatunde mitte tundmise koha pealt, aga okei, otsustasin et proovin ka. Jõulupuhkusele sõitmiseni on jäänud täpselt 8 nädalat ja Eestis olles ju niikuinii sööme, vahet pole kas olen korralik olnud või mitte. Kui ma järgiks 16:8 loogikat kaks kuud, siis äkki mõjub? Sellisel juhul ju ma ei peaks otseselt endale keelama asju ning äkki natuke rohkem süües vähema aja jooksul ei tule ka näljatunne nii kergelt kallale?

Seega, siin on lihtsad punktid mida proovin jälgida:
* söön 12 ja 8 vahel
* joon vähemalt 2L vett. Iseenesest teostatav, kuni hommikul joon suure klaasi (400ml) ja päeva peale 3 korda 750ml
* söön 1500 kalorit, see on MyFitnessPali poolt antud hulk kui soovin kaotada pool kilo nädalas. Normaalne oleks minu puhul 2000kcal, aga kes ei ole defitsiidis, see ei kaota ka
* märgin oma söögid üles MyFitnessPali.

Ise mõtlen, et sedapidi peaks ju asi toimima. Kuigi meil on tähistamisi tulemas, et alga ükski neist hommikul, seega söömise aega see ei sega. Ja kaloreid saab ka säästa päeva peale. Ma ei luba midagi, sest nagu ma alguses ütlesin, olen pm 15 aastat erinevaid asju proovinud (ilmselgelt mitte midagi liiga tõsiselt) ja selle kõrval 8 nädalat reaalselt järjekindel olla oleks midagi uut 😀 😀 😀 Ilmselt teen ka mingi kokkuvõtte esimesest kahest nädalast, et kuidas läks.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s