Jõuluks koju

Elevus on see, mida olen viimased nädalad tundnud. Jõulud on alles 3.5 kuu pärast, aga mina juba ootan neid väga. Rohkem kui tavaliselt, kuna jõuluaeg juba iseenesest mulle väga meeldib. Isegi kui laual ei ole traditsioonilisi Eesti roogasid, kingid ei kuhju PÄRIS puu alla ning lumest võin ainult und näha. Kuid sel aastal, pärast viit aastat eemalolekut, oleme jõulud Eestis. Ja mitte ainult jõulud, vaid ka uue aasta. Ootamatu 10 päevane puhkus kodumaal. Me oleme juba mitu aastat plaaninud, et jõule tähistame Eestis, ideaalis iga teine aasta, kuid ei ole kuidagi jõudnud. Seekord aga panime kindlalt paika, et sõidame minu sünnikoju, liiatigi kui Miku ju käis viimati Eestis august 2018.

Nagu ikka, hakkasin pileteid vaatama päris varakult, kui ma ei eksi, siis juba enne augustikuist puhkust. Teada ju on, et jõuluks lendavad palju koju või kellelegi lähedasele külla ning mõistlik on osta piletid ära suhteliselt varakult. Kuna ma vandusin käsi südamel, et ei mingit otselendu Riiga ja siis pikka autosõitu Tallinnasse, uurisin vahemaandumisega variante. Minu üllatuseks oli valik väga kasin. Mitte seetõttu, et piletid oleks meeletult kallid, vaid ei olnudki nagu midagi eriti valikus. Kuna ma enam ei tahtnud väga praktiseerida varahommikusi lende või pikka istumist kuskil lennujaamas järgmist lendu oodates, siis ei olnudki nagu midagi. Või noh, valetan – oli küll. Meile kolmele oleks saanud piletid MAN-TLL-MAN vahemaandumisega umbes 750 naelaga+ arvatavasti äraantav pagas, aga olekski olnud kas väga varajane lend või pikk istumine vahelennujaamas. Seega jätsin küll selle variandi meelde, kui tahtsin siiski odavamat ja mugavamat varianti leida.

Järgmiseksmurdsin oma sõna ja uurisin siiski Riia kaudu lendamist, aga sellisel juhul lennujaamast rendiauto võtmist, et oleks meil ka Eestis olekul rohkem vabadust pluss muidugi pikal sõidul Riiast ja tagasi oleksime ka oma aja ja vahepeatuste peremehed. Lennupiletid ise oleksidki olnud odavamad, mitte muidugi märkimisväärselt, umbes 650 naela koos käsipagasite. Aga 10 päeva autorenti oleks lisanud eelarvele pea 1000 eurot+kütus, seega ka see ei olnud mõistlik mõte. Korraks valdas mind ahastus, et kas jälle ei saa ma jõuluks koju, kuigi pileteid vaatame juba 4 kuud ette. Aga no mis sa teed eksole, kuna meil on hetkel aktuaalne teema majaostuks sissemaksu kokku saamine, siis kuskilt jookseb ka meie taluvuse piir.

Ühel õhtul just kurtsin Mikule, kui tobe on kogu olukord, kui talle tuli geniaalne mõte pähe – miks mitte proovida seekord Londoni kaudu minemist. Eelmine aasta ma isegi kaalusin oma jaanuarikuist tulekut Londoni kaudu, kuid kuna reisisime Noorhärraga kahekesi, siis arvasin, et äkki on see veidike liiast. Londonist lendavad otse Tallinnasse nii Ryanair kui Easyjet (konkurents ja mõistlikumad hinnad) ning meie juurest on sinna sõitu umbes 4 tundi, midagi sarnast kui sõita Riia-Tallinn ja tagasi. Vaatasime vabade piletite olemasolu ning minu üllatuseks oli neid rohkelt ning ka mõistliku hinnaga. Arutasime kiirelt läbi ka meie detsembriplaanid enne jõule, kellel on sünnipäev ja kes läheb jalkat vaatama ning sai otsustatud lennata jällekord (!) Ryanairiga. Muidu oleksime võinud isegi kahte lennufirmat kombineerida, kuid nad lendavad erinevatest lennujaamadest, mis on teineteisest päris kaugel, kuid meie sõidame Londonisse autoga. Autoga seetõttu, et väljalend Tallinnasse on 6:45 hommikul, seega lennujaamas peaksime olema umbes 4:30 (ma ei ole kindel kui suur on Stansteadi lennujaam ning seetõttu olen pigem varem kohal. Tagasilend maandub õhtul 21:20.

Ma tean, et ma ütlesin kategoorilise EI varahommikuste lendude kohta, kuid see variant lihtsalt tundub kõige mõistlikum ja tehtav praegu. Kui me südaöösel Standstedi sõitma hakkame, on liiklus maanteel rahulik, saame ise teha peatusi millal soovime ning Noorhärral on uneaeg. Eks ta võib lennul pahur olla, kuna eelnev öö saab olema katkendlik (äkki siiski magab kogu lennu), kuid meil on vaid üks pea kolmetunnine lend ja oleme Tallinnas kohal. Tagasituleku puhul on sama, et liiklus pigem rahulik, Noorhärral uneaeg ning jällegi oleme ise enda peremehed. Kui niimoodi mõelda, siis ma pigem sõidan autoga 4 tundi kui istun kuskil lennujaamas kinni 6 tundi. Pluss see vahemaandumistega reisimine venitab päeva ikkagi päris pikaks, just lapse seisukohalt. Piletite ja äraantavate käsipagasite eest kahele inimesele mõlemal suunal maksime 480 naela, pluss auto parkimine 10ks päevaks 87 naela (Manchesteris oleksime ilmselt samas mastaabis summa maksnud). Arvatavasti ostan juurde ka suure kohvri mingi hetk, kuid see on juba pisem väljaminek. Piletite kogumaksumus osutus just selliseks, et saime Saabi müügist saadud summa eest need ära osta.