Midagi on uus Septembrikuus

Ma tahaks näha ühte inimest (just inimest, mitte naisterahvast), kes mingil perioodil oma elus ei ole rahul enda kaalunumbriga. Ma usun, et ei valeta või liialda, kui väidan et see teema on minu tutvusringkonnas aastaid aegajalt pead tõstnud. Muidugi mitte ainult ühtede ja samade inimestega vesteldes, vaid pigem just üleüldises mõttes. Olen ka mina osa oma tutvusringkonnast ja muidugi ei ole ka mina “patust prii”. Kui ma väga tugevasti järgi mõtlen, siis viimane kord vist kui ma olin rahul oma kaalu NUMBRIGA, oli see keskkooli lõpus, kui minu kaal 54kg oli. Vahelduva eduga on see number suurenenud ja vähenenud ning vastavalt sellele olen suutnud olla sportlikum ja rohkem oma toidulauda jälginud. Samas jään siiski oma arvamuse juurde, et on liiga karm võrrelda enda praegust välimust sellega, mis 13 aastat tagasi oli.

Seega, ma arvan, et oma keha kui sellisega olin viimati rahul enne Austraaliasse minekut. Ja vast äkki ka esimesed 6 kuud. Aga eks selle ajaga olin nii puhkereziimi suutnud minna, et mingil hetkel enam ei meeldinud oma peegel pilt. Samuti oli üks ekstreemsemaid äratushetki minu jaoks eelmise aasta suvi ja ühe pulma külastus, kus hilisematelt piltidelt ei vaadanud just (minu jaoks) väga vormis naine 🙂 Eks muidugi oleme Mikuga ikka üritanud olla nii sportlikud kui ka toidulauda jälginud … kuid inimese loomus (minu oma küll) on vägagi nõrk ja ma ei valeta, kui mingi hetk mul oli totaalne äädikamaitseliste kartulikrõpsude sõltuvus!!! Ja kuigi teinekord riidepoes käies ei mahtunud tavapärases suuruses asjad selga, või siis mahtusid kuid olid ebamugavalt ahistavad, ei olnud see minu jaoks piisav alarm, et midagi tuleks ette võtta.Liiatigi kui Miku on mulle korduvalt kinnitanud, et tema armastab mind välimusele vaatamata 🙂 (see ei ole etteheide)

Aga eks mõõt saab igal asjal täis ja sai ka minul. Seega 1. Septembri hommikul ütlesin “EI” süsivesikutele ja suhkrule. Töö juures sai väljaprinditud inimkeha joonistus ning õhtul mõõtsin erinevad keha ümbermõõdud. Lisaks lasin Mikul pildid teha endast pesu väel nii eest, külje pealt kui ka tagant vaates (eriti motiveeriv pilt kaalu langetamiseks) ja ostsime majapidamisse kaalu. Pilte ma siia ülesse ei pane ja mitte, et mu pesu ei oleks ilus (LOL) vaid ma ei ole rahul enda välimusega. VB kunagi hiljem, kui on hea näidata “enne” ja “pärast” pilte. Aga kaalunumbri ütlen küll välja – õhtul oli see 68.1 ja hommikul 66.8 seega võtame keskmiseks stardikaaluks 67.5kg. Minu pikkuse juures (161cm) oleks ilmselt normaalne ka kaaluda 60kg kandis, mitte läheneda 70le. Ja ka kehamassiindeksi kalkulaatori järgi on, mille poole püüelda. Seega, eesmärk on saada nii kaugele, et kaalunumber hakkab 5-ga … ja jääb ka sinna pidama 🙂

Pisike sõjaplaan on ka valmis, kuidas see saavutada. Nagu juba enne ütlesin, lülitasin menüüst välja suhkru ja süsivesikud (carbs) ehk alustasin uuesti Keto dieediga (kirjutasin sellest kunagi ka siin). Lühidalt, võin päeva jooksul ära süüa 25 grammi süsivesikuid. Ise valin, mida söön, kuid seda numbrit ületada ei tohi. Seega, ei ole ju miski keelatud või mis 🙂 Kui natuke toiduainete silte lugeda, siis a la kolme ampsu krõpsudega on see norm täis ja siis on kõõga 😀 Seega, et siiski söönuks saada, võin ma pm endale näost sisse ajada köögivilju (va. tärklist sisaldavad ja natsa magusamad, millega peab piiri pidama). Kahjuks ei saa seda plaani järgides ka puuvilju süüa (ainult mingil määral on marjad lubatud), kuna need sisaldavad küll looduslikke suhkruid, kuid siiski. Ja see mulle ei meeldi. Samuti on nii kahju vaadata poes värskeid TÄISTERA kukleid, sest täistera, aga ikkagi jahutoode. Peaksin ohtralt vett tarbima, milles ma ei ole endiselt nii käpp kui peaks.

Kuidas siis esimene nädal möödus? MUIDUGI tuli mul libastumisi ette ja nt laupäeval, kui sõbrantsil külas käisime, ei suutnud ma lõpuks “EI” öelda pisikesele koogitükile (samas, päeval jalutasin päris rahulikult mööda söögilaadal letist, mis oli täis värskeid ja isuäratavaid pagaritooteid). Ja siis pühapäeval oli (nõrkuse)hetk kui ma otsustasin, et olen niisama tervislik ja luban endale ikka neid häid süsiveskuid ka (a la täistera tooted) ja ampsasin ühe küpsise ning chapati (a la nagu gruusia lapik leib vms) 😀 😀 😀 Smas, ma ju tunnistan, et on ka mul neid hetki, kui tahaks käega lüüa, kuid hetkel on mul motivatsioon tagasi, mis puudutab kaalulangetamist. Ma olen kahevahel veel selles osas, et jätan küll magusa ja jahutooted välja menüüst va. aegajalt puuviljad ja täistera sepikuviil või kukkel ja korralik kaerahelbepuder hommikusöögiks…

Lisaks, ega’s ainult söömine mõjuta kaalunumbrit (kuid on siiski päris tugev tegur) seega olen tõsiselt võtnud käsile nö enda füüsilise liigutamise, mis minu töörutiini arvestades eriti oluline on. Nii käingi igal esmaspäeval bodypumpis, ja kolmapäeval ning reedel mööda kohalikku kanalit jooksmas. Lisaks lõppu veel lihaseharjutusi. Üldine eesmärk ongi teha minimaalselt plaanipärast trenni 3 korda nädalas ja noh teinekord siis äkki midagi veel, nt jalutan rongijaamast koju (4.6km) või seikleme kuskil nädalavahetusel. Enda huvi pärast kirjutan igapäevaselt üles, mida söönud olen, kui palju vett joonud ja kas ennast ka liigutanud. Aega olen endale andnud 4 kuud ehk jõuludeni, pärast seda vaatame kui hästi on see kõik mulle mõjunud. Aga ilmselt siia kirjutan aegajalt ülesse, kuidas edusammud sujuvad.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s